Å prøve ut noe nytt

Heisann! Håper alle har hatt en fin helg så langt og kost seg masse! Er det en ting jeg ikke gjør ofte, så er det å lage min egen middag. Jeg pleier som regel bare å spise det mamma lager, naturligvis. Ettersom jeg er den eneste som er veganer i huset er ikke dette alltid så lett lenger. I dag har jeg laget min første ordentlig middag og i skrivende stund sitter jeg og hiver den i meg før jeg skal dra på jobb. Jeg bestemte meg for å følge en oppskrift jeg fant på YouTube som består av quinoa, mais, paprika og vårløk blandet sammen, og ovnsbakte søtpoteter ved siden av. Så langt synes jeg det er supergodt, selv om jeg kanskje tok litt vel mye mais i med et uhell. De siste 20 minuttene jeg har igjen skal jeg bruke på å se videre på dokumentaren Cowspiracy som venninna mi tipset meg om tidligere.









Ha en fin kveld videre!

Friday snack

God kveld! Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å spise, og så sovna jeg rett etter. Var så trøtt og sliten etter å ha svømt på skolen i dag. Nå er det heldigvis fredag og denne helgen har jeg også friii fra jobb! I kveld tenkte jeg at jeg skulle lage en litt sunn snack, så da ble det kuttet epler med mørk smeltet sjokolade og hakket mandler på. Med tanke på at sjokoladen inneholdt 86% kakao var den litt vel dominerende og sur i forhold til de søte eplene, men dette hadde helt sikkert smakt supert med sjokolade med 70% kakao.







God helg!

En sunnere type pannekaker

God morgen! (kanskje litt sent å si...) Jeg valgte å starte dagen med en sunnere og mye raskere variant av pannekaker. Disse er supre å lage i helgene og enkle hvis du vil ha en god frokost raskt. De inneholder likevel sukker, men det kommer også an på hva du har på dem.


Putt ett egg, 1 1/2 dl havregryn, 2 ts sukker og litt vaniljesukker i en bolle og bland ingrediensene sammen med en gaffel.


Fordel deigen i tre deler og putt dem på en stekepanne dekket i smør. Mos dem forsiktig slik at de blir lignende slik som bildet over. 


Jeg foretrekker å ha syltetøy eller brunost på mine når jeg lager dette, men sukker fungerer også selv om det kan bli litt tørt.

Håper dere prøver disse ut, for de er himmelsk! Skal på jobb senere i dag, men kanskje jeg får blogget en gang til før det. Vi snakkes!

Sunn hjemmelaget is

Heisann! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra skolen hvor jeg har hatt gym og skal snart dra på jobb. Fredager hvor jeg jobber er alltid slitsomme på grunn av at jeg trener og blir som regel ganske sliten, og så skal jeg videre til jobb og stå i flere timer. Derfor gjør jeg fredagen min litt bedre med å unne meg en god hjemmelaget is. Å lage en rask liten snacks er en ting, men hvis den i tillegg skal være sunn blir det ikke like lett. Hvis du er glad i banan har jeg en superlett ''oppskrift'' til deg, eller du kan bytte ut banan med for eksempel mango istedenfor.



Alt du trenger å gjøre for å lage en god og enkel bananis er å starte med å kutte opp en-to bananer i små biter og deretter legge de i fryseren.



Etter de har fryst kan du putte bananbitene i en blender. Dette fungerer best med en blender som har en god del styrke, eller kutt bananbitene opp i enda mindre biter. Bananisen er ferdig når den har fått formen lignende til yoghurtis. Du kan velge å putte annen frukt sammen med bananen, eller prøve å blande det med for eksempel kakao.



Du kan også toppe isen med blant annet mørk sjokolade, nøtter, blåbær osv. Dette er en sunn og forfriskende snack som du enkelt kan lage selv hvis det frister med noe godt. Håper dette falt i smak og dere får en fin fredagskveld!

Gratis bloggdesign fra Blogg.Wiki

hits